Hotel czy apartament dla menedżera w podróży?

Praca menedżera to w większości przypadków życie na walizkach. Szukając noclegu w komfortowych warunkach do wyboru są zazwyczaj dwie opcje: hotel i apartament. Która z nich jest lepsza dla osoby na tzw. kontrakcie?

Lokalizacja

Tutaj trudno ogłosić zwycięzcę, wszystko zależy od indywidualnych preferencji. Zdecydowana większość hoteli jest umiejscowiona w ścisłym centrum. Menedżerowie wybierający ten typ noclegu muszą jednak liczyć się z niedogodnościami, jakie wiążą się z miejskim zgiełkiem. Natomiast apartamenty w samym sercu miasta są trudniejsze do znalezienia, co oczywiście nie jest kwestią niemożliwą. Przeważnie są zlokalizowane jednak w niedalekiej odległości od śródmieścia. Ich głównym atutem jest łatwy dojazd oraz spokojne otoczenie.

Atmosfera i przestrzeń

Biorąc pod uwagę atmosferę i przestrzeń zdecydowanym liderem „wyścigu” jest apartament. Wynajmując go otrzymuje się  gwarancje prywatności, swobody i bezpieczeństwa, jaką nie może zapewnić żaden hotel. Menedżer czuje się tu prawie jak we własnym mieszkaniu. Domowej atmosfery  natomiast trudno jest szukać w hotelowych ścianach. Mieszkanie w hotelu jest swego rodzaju wyobcowaniem, czymś nienaturalnym. Taka sytuacja może obniżyć poziom wykonywanej przez menedżera pracy. Hotel zdecydowanie przegrywa także w klasyfikacji przestrzeni. Powierzchnia apartamentu jest bardzo często  sporo większa od pokoju w hotelu.

Wyposażenie

Wyposażenie apartamentów jest tak bogate i kompletne, że z trudem można znaleźć jakieś braki. W pełni urządzone są wszystkie pomieszczenia apartamentu, w tym kuchnia, gdzie można spełniać swoje kulinarne pasje. Pokoje hotelowe nie dają gościom takiej możliwości.

Cena

Cena noclegu w hotelu, a apartamencie bywa porównywalna. Nie mniej jednak, nie odzwierciedla standardu. Niejednokrotnie między pokojem hotelowym a apartamentem jest w tej materii przepaść. Na dodatek częściej jednak można znaleźć tańszy nocleg w apartamencie niż w hotelu.